Doorgaan naar hoofdcontent

De mopjestrommel

De magtaak vandaag was een mopje opzoeken, typen en doorsturen. En eventueel zelfs een filmpje van maken. 
Wat kreeg ik leuke dingen doorgestuurd! Schitterend!


2 mopjes van Staf: 

Wat heeft 21 ogen maar kan niks zien ?
  • Een dobbelsteen


Twee koeien zitten in een bad. Vraagt  de ene koe aan de andere:
Mag ik je washandje lenen?
Zegt de ander: “Waarom?”
Antwoordt de koe: “ik krijg mijn vlekken er niet af!”


mopje van Leon G.: 

Er zitten 2 tomaten in een restaurant. Opeens prikt de ene tomaat de andere met zijn vork. 'Au! Wat doe je nou?', vraagt de ene tomaat. Antwoordt de andere tomaat: 'Ik had ketchup nodig.'


mopje van Mees: 

Mama gaat naar de winkel. Mama vraagt aan Jantje om de ramen te wassen met zeep, de boterhammen te smeren met choco, de kroketjes in de oven te steken en de baby in bed te leggen.
Mama vertrekt naar de winkel en Jantje begint aan zijn taken.
Jantje wast de ramen met choco. Hij smeert de boterhammen met zeep en steekt de baby in de oven en de kroketjes in bed.
Mama komt thuis en vraagt: ‘Heb je al je taakjes gedaan?’ Jantje zegt: ‘Ja, ik heb al mijn taakjes gedaan. Ik heb de ramen gewassen met choco, de boterhammen gesmeerd met zeep én de baby in de oven.
Mama zegt: ‘JANTJE TOCH!!!!
Jantje antwoordt: ‘Sssttttt! De kroketjes liggen in bed.’


mopje en raadseltje van Tibo:

Jantje en papa zijn samen naar de tandarts geweest. Bij hun thuiskomt vraagt mama 'Jantje, heb je geweend bij de tandarts?' waarop Jantje antwoordt 'Neen hoor mama, de tandarts heeft geweend!'. Mama kijkt verbaasd en vraagt aan Jantje 'Waarom heeft de tandarts geweend?'. Waarop Jantje antwoordt 'Omdat ik in haar vinger heb gebeten!'

Wat is het verschil tussen een juf en een tandarts?

De tandarts zegt 'mondje open' en de juf zegt 'mondje dicht'.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Schoolreis

 We gingen met de trein naar de Zoo van Antwerpen.  We beleefden een leuke dag samen met het tweede leerjaar! Kijk maar mee.  

Schilderen met waterverf

 Deze keer gingen we met waterverf aan de slag voor ons strandlandschap. Daarna tekenden we een vuurtoren en ons zomerwerkje was klaar.

Fietsparcours

 Leren fietsen met hindernissen. Wat deden we dat al goed!