Doorgaan naar hoofdcontent

eerste hoekenwerk

Tijdens ons eerste hoekenwerk konden we de bussommen tot 20 oefenen op het bord, of een wedstrijdje sommen maken op de I-pad. We maakten een volledig skelet. We gingen ook rijmen en maakten een telrijmpje. We speelden een spel waarbij we verschillende houdingen moesten nabootsen en we maakten een woordzoeker met alle lichaamsdelen die we leerden. Leerrijk en leuk tegelijk. 







Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaarthema: Kagoe

Het tweede leerjaar mocht het jaarthema openen met de voorstelling van een nieuwe geluksvogel.  Wij lieten de anderen kennis maken met Kagoe. Kagoe leerde van zijn papa om het erg stil te maken en rond zich te kijken vooraleer hij zijn prooi vangt. Ook wij deden samen eens de oefening om het erg stil te maken en rond ons te kijken naar al het moois in onze school. Zo werden er kinderen blij van de mooie klaslokalen, anderen werden blij van de lieve klasgenoten die elkaar helpen waar kan... We sloten de voorstelling af met de vraag om het thuis, in het bos, in de tuin....ook af en toe eens stil en rustig te maken en te genieten van de dingen om je heen. We weten bijna zeker dat jullie dit gelukkig zal maken. 

fietsencontrole

De politie kwam naar onze school voor een fietsencontrole.  Er waren heel wat kinderen in onze klas die hun fiets meebrachten. Zo wisten ze direct of alles in orde was bij hun fiets.  Foto's kun je bekijken via onderstaande link.  klik hier

tovenaar Ranevot maakte ons blind

Tovenaar Ranevot maakte ons een van de vorige taallessen doof, nu maakte hij ons blind. We mochten door middel van allerlei proefjes zelf ondervinden hoe het is om blind te zijn. Zo mochten we proberen te wandelen, voorwerpen betasten en raden, onze naam schrijven en dit allemaal met een blinddoek op. Daarna leerden we ook nog hoe braille eruit ziet en mochten we onze naam in braille prikken.  Wat een leuke les, maar gelukkig kunnen wij allemaal wel goed zien!