Doorgaan naar hoofdcontent

Tips tafels oefenen


pictogram leendert jan vis tafelsommen - Google zoeken ...

Tips om het oefenen leuk te houden:
Wil je ook een happertje maken? Deze kan je printen via volgende link:
 Hinkelbaan
1.Schrijf de sprongen van een tafel op in volgorde. Zo oefent uw kind op het herkennen van de producten van die tafel.
2. Geef een maaltafel en uw kind werpt een blokje naar het correcte product. Daar mag hij/ zij dan naar hinkelen om het blokje terug op te halen.
3.Dit spel kan ook zelfstandig wanneer ze een kaartje uit hun tafeldoos trekken.
Potje met stokjes: schrijf op elk stokje een maal- of deeltafel en laat uw kind elke dag 10 stokjes trekken en oplossen.
Tennisballen: roep een bewerking en uw kind(eren) gooien zo snel mogelijk de bal met het correct antwoord terug. Ook hier kunnen meerdere kinderen samen spelen en er een estafette van maken door een kaartje te trekken en dan zo snel mogelijk te vertrekken en terug te keren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jaarthema: Kagoe

Het tweede leerjaar mocht het jaarthema openen met de voorstelling van een nieuwe geluksvogel.  Wij lieten de anderen kennis maken met Kagoe. Kagoe leerde van zijn papa om het erg stil te maken en rond zich te kijken vooraleer hij zijn prooi vangt. Ook wij deden samen eens de oefening om het erg stil te maken en rond ons te kijken naar al het moois in onze school. Zo werden er kinderen blij van de mooie klaslokalen, anderen werden blij van de lieve klasgenoten die elkaar helpen waar kan... We sloten de voorstelling af met de vraag om het thuis, in het bos, in de tuin....ook af en toe eens stil en rustig te maken en te genieten van de dingen om je heen. We weten bijna zeker dat jullie dit gelukkig zal maken. 

fietsencontrole

De politie kwam naar onze school voor een fietsencontrole.  Er waren heel wat kinderen in onze klas die hun fiets meebrachten. Zo wisten ze direct of alles in orde was bij hun fiets.  Foto's kun je bekijken via onderstaande link.  klik hier

tovenaar Ranevot maakte ons blind

Tovenaar Ranevot maakte ons een van de vorige taallessen doof, nu maakte hij ons blind. We mochten door middel van allerlei proefjes zelf ondervinden hoe het is om blind te zijn. Zo mochten we proberen te wandelen, voorwerpen betasten en raden, onze naam schrijven en dit allemaal met een blinddoek op. Daarna leerden we ook nog hoe braille eruit ziet en mochten we onze naam in braille prikken.  Wat een leuke les, maar gelukkig kunnen wij allemaal wel goed zien!